×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/02/19 - 08:30
  • بازدید : 19
  • تعداد بازدید : 19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معرفی واحد مهارت های بالینی مرکز تحقیقات نای

ندا دوزنده -مسئول واحد Skill Lab

یادگیری یک فرآیند فعال است و میبایست مداوم صورت گیرد. مرکز مهارتهای بالینی با به کارگیری روشهای نوین آموزش و ارزشیابی، فرصت یادگیری فعال و مداوم را برای فراگیران مختلف اعم از دانشجویان، دانش آموختگان، و پرسنل بالینی فراهم می‌نماید

 

یادگیری یک فرآیند فعال است و میبایست مداوم صورت گیرد. مرکز مهارتهای بالینی با به کارگیری روشهای نوین آموزش و ارزشیابی، فرصت یادگیری فعال و مداوم را برای فراگیران مختلف اعم از دانشجویان، دانش آموختگان، و پرسنل بالینی فراهم می‌نماید. در این واحد علاوه بر ارتقاء مهارتهای بالینی و ارتباطی،  انجام پژوهش های مرتبط با فعالیتها فوق نیزصورت گرفته است .

ندا دوزنده، مسئول واحد مهارت های بالینی در مرکز تحقیقات بیماری های نای، در این خصوص گفت مرکز مهارتهای بالینی به عنوان پل ارتباطی بین آموزش و بالین بیمار، یکی از  بخشهای مهم آموزشی است. فراگیران می‌توانند علاوه بر تمرین مهارتهای بالینی و ارتباطی، در انواع فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده و سناریوهای موردی، که با هدف ارتقاء مهارتهای تفکر انتقادی، تصمیم‌گیری و کار گروهی طراحی شده اند، شرکت کنند. مرکز مهارتهای بالینی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری از سال 1389، توسط مرکز تحقیقات بیماریهای نای راه اندازی شد.

دوزنده خاطر نشان کرد این مرکز دارای مدلها و مانکن‌هایی است که با دقت و ظرافت آناتومی بدن انسان را شبیه‌سازی نموده و امکان آموزش پروسیجرهای بالینی را فراهم می‌کنند. فراگیری مهارت‌های بالینی به صورت علمی و عملی، باعث خواهد شد که فراگیران بتوانند یادگیری را از محیط شبیه‌سازی شده به محیط بالینی تعمیم دهند تا به این ترتیب علاوه بر ارتقاء سطح آموزش، کیفیت مراقبت از بیماران افزایش یابد.

ایشان استفاده از امکانات واحد مهارت های بالینی را جهت انجام فرایندهای آموزشی و پژوهشی در رعایت حقوق حیوانات نیز کارامد دانست و گفت تاکنون کارگاه های آشنايي با وسايل توراكوسكوپي، نقش VATS در تروماي قفسه سينه، آشنايي با جراحي هاي اندوسكوپي، انتوباسیون و کریکوتیروئیدکتومی جهت دانشجویان فوق تخصص ، پزشکان عمومی و پرستاران  برگزار شده است. ندا دوزنده تاکید کرد امید داریم  با خرید مدلها و مولاژهای مورد نیاز و ارتقا این واحد یکی از دغدغه‌های همیشگی آموزش علوم پزشکی، یعنی رعایت حقوق انسانی بیماران و ارتقاء سطح آموزش محقق گردد.

  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 116303
کلید واژه
تنظیمات قالب