×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/07/24 - 11:27
  • بازدید : 248
  • تعداد بازدید : 22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مصرف داروهای بیولوژیک، سل نهفته را به سل فعال تبدیل می کند

دکتر پیام طبرسی در حاشیه سومین روز از برگزاري هشتمین کنگره بین المللی بیماری های ریوی، مراقبت های ویژه و سل

مصرف داروهای بیولوژیک، سل نهفته را به سل فعال تبدیل می کند معاون آموزشی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی سل و بیماری های ریوی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری گفت: مصرف داروهای بیولوژیک بویژه در برخی بیماری ها مانند روماتوئید آرتریت و کرون و پیوندها رو به افزایش است و تحقیقات نشان می دهد ادامه مصرف این داروها، سل نهفته را به سل فعال تبدیل می کند

دکتر پیام طبرسی در حاشیه سومین روز از برگزاري هشتمین کنگره بین المللی بیماری های ریوی، مراقبت های ویژه و سل در گفت وگو با روابط عمومی گفت: در این کنفرانس برنامه های کاهش ابتلا به سل مورد بررسی قرار گرفته است. وی درباره آمار ابتلا به سل نهفته در کشورگفت: آمار دقیقی وجود ندارد اما آمار جهانی نشان می دهد که یک سوم جمعیت دنیا به سل آلوده اند که به نظر می رسد در کشور ما نیز یک چهارم مردم آلودگی نهفته داشته باشند.
متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد: باید برای ریشه کنی سل، افرادی را که به صورت نهفته به آن آلوده هستند، شناسایی و درمان کنیم، درواقع این یک استراتژی است که برای بیماران پرخطر داشته ایم که باید طی سالهای آینده به جمعیت عمومی کشور تعمیم داده شود تا شاهد ریشه کنی سل در کشور باشیم.
دکتر طبرسی گفت: روش های تشخیص عمده سل در کشور وجود دارد، همچنین روش های درمانی مناسبی را نیز در کشور شاهدیم که معمولا به صورت رایگان انجام می شود.
وی درباره میزان موفقیت درمان سل توضیح داد: میزان موفقیت درمان در بیماران سل حساس بیش از ۸۰ درصد و بیماران سل مقاوم حدود۶۰ درصد است که معمولا افراد بی خانمان، معتادان، زندانیان وسالمندان جزو دسته دوم هستند. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: اگر بیماران مبتلا به سل داروهای خود را به طور منظم مصرف کنند در روند درمانی آنها مشکلی پیش نخواهد آمد.
وی درباره علائم سل گفت: به افرادی که سرفه بیشتر از دو هفته، خلط خونی، کاهش وزن غیر قابل توجیه و تب طولانی دارند توصیه می شود که از نظر سل فعال بررسی شوند، همچنین افرادی که دارای نقص ایمنی هستند، پیوند شده اند، کورتون مصرف می کنند و یا دیابت و نارسایی کلیه دارند از نظر سل نهفته بررسی شوند.
دکتر طبرسی به توان درمانی کشور در زمینه درمان سل اشاره کرد و افزود: وضعیت کشور از این نظر مناسب است و در طبقه بندی سازمان جهانی بهداشت ازنظر سل جزو کشورهایی با شیوع کم تا متوسط سل طبقه بندی شده ایم که اگر بتوانیم برنامه درمان سل نهفته را به جای مناسب برسانیم می توانیم به اهداف مهمی دست یابیم.
 
  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 53484
کلید واژه
تنظیمات قالب