×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/08/24 - 10:29
  • بازدید : 533
  • تعداد بازدید : 17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها

حضور فعال واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: استقبال از عمل نیک اهدای عضو در سال‌های اخیر افزایش یافته است به گونه‌ای که ماهانه بیش از ۲۰ هزار نفر فرم اهدای عضو پر می کنند.

 

به گزارش روابط عمومی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، دکتر فرحناز صادق بیگی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: غرفه اهداى عضو بيمارستان مسيح دانشورى در بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات با ارائه بيش از٨٠٠ بروشور و ثبت نام كارت اهداى عضو در جهت ترويج اين اقدام حيات بخش فعاليت داشت.

وی در ادامه افزود: در سال‌های گذشته، مردم نمی‌دانستند چطور باید اهدای عضو کنند و به همین دلیل میزان استقبال نیز چندان چشمگیر نبود، اما در سالیان اخیر و با برگزاری کلاس‌های  متعدد برای فرهنگ سازی اهدای عضو، برپایی غرفه‌های اهدای عضو، اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و واحد فراهم آوری اعضای پیوندی، آمار متقاضیان اهدای عضو، روند رو به رشدی داشته است.

دکتر صادق بیگی با بیان این که از نوزاد تا سالمند ۸۰ ساله قابلیت اهدای عضو دارند، در مورد اعضای قابل پیوند تصریح کرد: قلب، کلیه‌ها، لوزالمعده و  بافت‌هایی نظیر شامل تاندون و قرنیه چشم قابلیت پیوند شدن دارند.

رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با تاکید بر این که بهترین نوع پیوند از طریق مرگ مغزی است، بیان کرد: افراد مبتلا به به بیماری‌های فشار خون و دیابت که باعث تخریب کبد و کلیه‌ها می‌شود یا افراد بسیار چاق که کبد چرب دارند، موارد مناسبی برای اهدای عضو نیستند.

این عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص وضعیت مرگ و میر در کشور اظهار کرد: یک درصد مرگ‌ها به دلیل سکته مغزی، ۴۵ درصد به دلیل ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی و ۴۰ درصد مرگ و میرها در نتیجه حوادث ناشی از تروما رخ می‌دهد.

شایان ذکر است بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها از پنجم لغایت دوازدهم آبان ماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار گردید.

  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 54662
کلید واژه
تنظیمات قالب