×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1395/10/04 - 10:02
  • بازدید : 439
  • تعداد بازدید : 12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
همكاري مراكز تحقيقاتی دانشگاههای علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی

جلسه ي هم اندیشی مركز تحقيقات بيماريهاي ناي و مركز تحقيقات ارولوژي اطفال و طب بازساختي

جلسه ي هم اندیشی مركز تحقيقات بيماريهاي ناي و مركز تحقيقات ارولوژي اطفال و طب بازساختي با حضور رئيس و پژوهشگران هر دو مركز در خصوص برنامه ريزي براي اجراي طرح مشترك ساخت جايگزين ناي با استفاده از داربست هاي بيولوژيك برگزار گرديد.

 

 

جلسه ي هم اندیشی مركز تحقيقات بيماريهاي ناي و مركز تحقيقات ارولوژي اطفال و طب بازساختي با حضور رئيس و پژوهشگران هر دو مركز در خصوص برنامه ريزي براي اجراي طرح مشترك ساخت جايگزين ناي با استفاده از داربست هاي بيولوژيك در تاريخ 95/10/2 برگزار گرديد.

 در ابتداي جلسه، دكتر عبدالمحمد كجباف زاده ضمن ابراز خرسندي از آغاز همكاري هاي مشترك، توضيح مختصري از فعاليت هاي مركز تحقيقات ارولوژي اطفال و طب بازساختي كه در مرکز طبي كودكان واقع در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، مستقر شده است؛ ارايه دادند. رئيس مركز تحقيقات ارولوژي و طب بازساختي به وجود پتانسيل براي دسترسي به پيشرفت هاي قابل توجه در حوزه هايي مانند قلب، ناي، پوست، ارولوژي و ....... با استفاده از سلول هاي بنيادي اشاره كرد. استاد پیشکسوت سلول های بنیادی به گستردگی فعالیت های مجموعه و انجام پروسه های فرآوری بافتی بر روي 150 بافت و ارگان از حيوانات آزمايشگاهي و داربست هاي بيولوژيك مختلف خبر دادند. حضور پژوهشگران نخبه و علاقه مند در این مرکز باعث شکل گیری پژوهش های بین رشته ای و همکاری با تیم های تحقیقاتی دیگر ازقبیل گوارش، چشم، پوست، ریه و نای شده است.

دكتر محمدبهگام شادمهر، استاد جراحی توراکس و رئيس مركز تحقيقات بيماريهاي ناي مستقر در بيمارستان دكتر مسيح دانشوري نيز با اشاره به فعاليت هاي گسترده درماني –آموزشي و پژوهشي مركز خاطر نشان کردند که با اجراي طرح ملي بررسي ميزان بروز تنگي ناي در كشور با آمار قابل توجهي مواجه شده ايم كه نشان مي دهد تعداد مبتلايان به تنگي ناي از تعداد بيماران مبتلا به سرطان پستان در طي يكسال بیشتر بوده است. با توجه به اينكه امكان عمل جراحي ترميمي براي همه بيماران ميسر نيست و تعداد قابل توجهي از بيماران نياز به استفاده از جايگزين ناي دارند، پروژه هاي تحقيقاتي مرتبطي در اولويت پژوهشي قرار گرفت و با تجارب به دست آمده مي توان قدم هاي موثرتري برداشت. دکتر شادمهر، همكاري با مركز تحقيقات ارولوژي اطفال و طب بازساختي را براي شروع فعالیت های پژوهشی مشترک جهت ساخت نای زیست فن آوری شده فرصتی مغتنم برشمردند.

  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 41849
کلید واژه
تنظیمات قالب