×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/06/25 - 18:20
  • بازدید : 1902
  • تعداد بازدید : 42
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
19 ساعت جراحي براي شكست سرطان تيروئيد

انجام موفقيت آميز عمل نوزده ساعته سرطان تيروئيد توسط دكتر محمدبهگام شادمهر

نشست خبری در خصوص "عمل جراحی پیچیده، طولانی و موفقیت آمیز سرطان تیروئید"، پیوند "قلب" و "ریه" با اصحاب رسانه شنبه 25 شهریور ماه با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان دکتر مسیح دانشوری ، تیم جراحان، تیم بیهوشی و تیم پیوند قلب و ریه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در سالن همایش امیرکبیر این بیمارستان برگزار شد.

نشست خبری در خصوص "عمل جراحی پیچیده، طولانی و موفقیت آمیز سرطان تیروئید"، پیوند "قلب" و "ریه" با اصحاب رسانه شنبه 25 شهریور ماه با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، دكتر محمدبهگام شادمهر رئيس مركز تحقيقات بيماريهاي ناي و تیم جراحان، تیم پیوند قلب و ریه و بيهوشي بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در سالن همایش امیرکبیر این بیمارستان برگزار شد.
 

به گزارش روابط عمومی، دکتر علی اکبر ولایتی در این نشست خبری گفت: دکتر محمد بهگام شادمهر و همکاران محترم در حوزه جراحی و پزشکان بیهوشی،قلب،ریه، پرستاران و تکنسین ها کار هماهنگی در راستای این جراحی انجام دادند که از ساعت 8 صبح تا 3 نیمه شب روز بعد به طول انجامید. نکته مهم دیگر آن است که جوانی که در حال حاضر در سالن حضور دارد مبتلا به سرطان تیروئید بود و بیشتر علائم حیاتی وی که در خطر بود بهبود یافته است.
ولایتی در خصوص پیوند قلب و ریه تصریح کرد: تاکنون ۱۹۰ پیوند ریه در این مرکز که تنها مرکز پیوند ریه در کشور است، انجام شده و آمار پیوند قلب نیز تا این لحظه به ۲۲۰ پیوند رسیده است.
در ادامه رئیس بیمارستان مسیح دانشوری اعلام کرد: پیوند ریه سخت ترین و حساس ترین پیوندی است که صورت می گیرد و انجام ۱۹۰پیوند ریه دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است.
وی گفت: در کشور های جهان سوم و کشورهای اسلامی چنین مرکزی که کار پیوند قلب و ریه و تراشه را انجام دهد، در ایران است که در نوع خود بی نظیر است.
دکتر ولایتی افزود: امیدوارم بتوانیم پیوند چند ارگان همزمان را نیز انجام دهیم.  هم اکنون ۶ اتاق های عمل بیمارستان وجود دارد امیدواریم بتوانیم تا آخر امسال به ۱۲ اتاق عمل برسانیم.

 

در ادامه نشست دکتر عزیزاله عباسی فوق تخصص جراحی توراکس و رئیس گروه جراحان بیمارستان مسیح دانشوری گفت: این مرکز در خصوص جراحی های ریه و قفسه سینه در کشور زبانزد است. در حال حاضر پیوند ریه فقط در بیماستان دکتر مسیح دانشوری انجام می شود. وی ادامه داد: مراکز پیوند ریه دنیا این مرکز را به عنوان یک مرکز بین المللی پذیرفته اند.
عباسی همچنین افزود: در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰عمل جراحی تنگی تراشه ( نای ) انجام شده است که در تمام دنیا اول است.

در ادامه این نشست خبری دکتر محمدبهکام شادمهر فوق تخصص جراحی توراکس  و جراح سرطان تیروئید این بیمار گفت: بیمار مبتلا به سرطانی بود که درمانی به جز جراحی نمی توان برای آن متصور شد. یک تومور بسیار بزرگ داشت که از فکش بیرون زده بود، نای بیمار هم به اندازه مو باریک شده بود.
این فوق تخصص جراحی توراکس افزود: برای جایگزین کردن راه غذایی، از معده لوله ای به پشت زبان متصل شد و در کل ترکیبی از جراحی های کوچک انجام گردید تا در نهایت به نتیجه لازم رسیدیم. نوزده ساعت این عمل طول کشید که از هشت و نیم صبح شروع شد و سه و نیم صبح روز بعد با موفقیت به اتمام رسید.
وی تصریح کرد: اگر چه این نوع عمل اولین بار نیست که در ایران انجام می شود ولی نکته ی این جراحی در این است که کل عمل روی شریان های  حیاتی بیمار انجام شد و هم اکنون می توانیم ادعا کنیم که بر اساس علم پزشکی این جوان بهبود یافته است.

در ادامه این نشست آقایان دکتر حمیدرضا جماعتی(قائم مقام ریاست بیمارستان)، دکتر محمد ورهرام (مدیر بیمارستان)، دکتر پیام طبرسی(فوق تخصص عفونی)،دکترمحمد رضاهاشمیان(فوق تخصص آی سی یو)، دکتر جلال حشمت نیا (فوق تخصص ریه)، دکتر بابک شریف کاشانی(متخصص قلب و عروق)، دکتر علیرضاجهانگیری(فلوشیپ بیهوشی)و دکتر علی خلیلی(متخصص بیهوشی)، خانم ها دکتر میهن پورعبدله(متخصص پاتولوژی) و شیرین اسماعیلی(مدیر پرستاری) تک تک نظراتشان را درباره اهمیت پیوند قلب، ریه و این عمل منحصر به فرد گفتند و در نهایت دکتر ولایتی، حضور اغلب اعضای تیم جراحی و پیوند روی سن این نشست را به معنی نمایش وحدت و صمیمیت یک تیم گروهی و متحد و کاربلد دانست.

روابط عمومي مركز

 


 

 

  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 51500
کلید واژه
تنظیمات قالب