×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1399/07/14 - 08:33
  • بازدید : 147
  • تعداد بازدید : 23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
تشکیل جلسه ارزیابی عملکرد برنامه ثبت ملی بیماری تنگی نای به دنبال لوله گذاری

الهام معینی-کارشناس data base

در این جلسه "طرح ثبت ملی بیماری تنگی نای" از نظر کنترل کیفیت و تدوین مستندات و پروتکلها مورد ارزیابی قرار گرفت.

جلسه ی جمع بندی و نظارت بر حسن اجرای برنامه ثبت ملی بیماری تنگی نای به دنبال لوله گذاری در مرکز تحقیقات بیماری های نای در روز اول ماه مهر با حضور آقای دکتر شادمهر، خانم معینی، خانم دوزنده و خانم چراغی از پژوهشکده ی سل و بیماری های ریه و آقای دکتراعتماد، خانم دکتراسدی وخانم فلاح از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

در این جلسه "طرح ثبت ملی بیماری تنگی نای"از نظر کنترل کیفیت و تدوین مستندات و پروتکلها مورد ارزیابی قرار گرفت.  همچنین برخی نقاط قوت و ضعف و  زیرساختهای لازم برای اجرای فرایند ثبت بررسی شد.

دکتر محمدبهگام شادمهر، مجری برنامه ی ثبت بیماری تنگی نای  با اشاره به اینکه لازم است اصل محرمانه بودن اطلاعات رعایت گردد، گفت: در این برنامه ثبت بیماری تنگی نای، دسترسی هر یک از افراد به دیتای بیماران کاملا حساب شده می باشد و هر یک از افراد پروژه ی ثبت دسترسی مشخصی به اطلاعات خواهند داشت. همچنین به منظور فراهم آوری سامانه های ثبت قابل اعتماد که در آینده زیر بنا و بانک اطلاعاتی بسیاری از مطالعات و طرح های تحقیقاتی خواهد بود، ارزیابی کیفیت و تضمین داده ها در این برنامه ها اهمیت زیادی دارد که با شیوه نامه های تدوین شده در این راستا حرکت می کنیم.

بر اساس چک لیستی که اعضای محترم بازرسی دانشگاه به همراه داشتند،  همه پروتکلها از جمله پروتکل میزان دسترسی به ارشیو دادهای ثبت، پروتکل دسترسی کاربرها به داده ها، پروتکل اجرای فرایند جمع آوری و ورود اطلاعت و نحوه ی اجرا،  گزارشات کنترل کیفی،  صورت جلسه های برگزار شده، دستورالعملهای محرمانگی،  دیتا دیکشنری و تطابق داده ها در نرم افزار با اطلاعات موجود در فرم مورد ارزیابی قرار گرفت و نتیجه مبتنی بر تکمیل همه مستندات و پروتکل ها بود. در پایان جهت توسعه ی برنامه ی ثبت به همکاریهای بین دانشگاهی و  بین المللی ، مقرر شد جهت تهیه نرم افزار مناسب هماهنگی های لازم با دانشگاه انجام شود.

  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 97159
کلید واژه

تصویر

تنظیمات قالب