×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1395/12/24 - 10:31
  • بازدید : 241
  • تعداد بازدید : 18
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
برگزاري جشنواره تعالی

سيزده طرح برتر در پاسخگویی اجتماعی معرفی و تقدیر شدند

دكتر پيوندي : جشنواره تعالی در سال ۹۵ با موضوع پاسخگویی اجتماعی در همه بخش های دانشگاه برنامه ریزی و اجرایی شد.

صفحه اصلي > اخبار

 

>جشنواره تعالی برگزار شد/ ۱۳ طرح برتر در پاسخگویی اجتماعی معرفی و تقدیر شدند

 

دکتر علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه با اشاره به لزوم بررسی هدفمند عملکرد پایان سال، برگزاری جشنواره تعالی را اقدامی مطلوب دانست و عنوان کرد: جشنواره تعالی در سال ۹۵ با موضوع پاسخگویی اجتماعی در همه بخش های دانشگاه برنامه ریزی و اجرایی شد. 

رئیس دانشگاه در ادامه، پاسخگویی اجتماعی را محوری اساسی دانست و بر تداوم حرکت در این مسیر تصریح کرد. وی ضمن قدردانی از همه تلاشگرانی که در سال گذشته بر این مسیر اهتمام کردند، اظهار داشت: پاسخگویی اجتماعی رسالت ویژه دانشگاه است. در همه ماموریتها اعم از آموزش و پژوهش و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی باید توجه حداکثری به نیازها، انتظارات، و تقاضاهای جامعه و تلاش حداکثری برای برآورده کردن این نیازها، انتظارات و تقاضاها و پذیرفتن مسؤولیت مشکلات سلامت جامعه پیرامونی را سرلوحه فعالیتهایمان قرار دهیم. 

دبیر هیأت داوران جشنواره تعالی نیز گزارشی از روندهای برگزاری و امتیاز دهی فرآیندهای ارسالی به دبیرخانه جشنواره ارائه کرد.

دکتر شهرام یزدانی با اشاره به تعالی سازمانی به عنوان یک گفتمان غالب در دو دهه اخیر گفت: جشنواره تعالی به منظور تبیین اولویت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در راستای اهداف تعالی سازمانی طرح ریزی شد. 

دکتر یزدانی بهتر شدن را عصاره مفهوم تعالی سازمانی دانست و اظهار داشت: جشنواره تعالی یک اقدام و ابتکار خوب بود تا بر اساس آن روح تعالی را ببینیم و تلاش کنیم برای بهتر شدن.

وی بهترین شدن را نیز مفهومی جدید در کنار بهتر شدن توصیف کرد که بر اساس آن نهادها و سازمان ها بر مبنای تمایز رسالت و شناسایی مزیت های رقابتی خود در یک یا چند زمینه می توانند بهترین باشند که این موضوع در تناقض با بهترین شدن نهادهای دیگر نمی باشد و بدین گونه می تواند رقابت برای بهترین شدن را در بین سازمان ها حفظ کند.

دبیر هیأت داوران جشنواره تعالی توضیح داد: تعالی سازمانی ابعاد مختلفی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وجود دارد که پرداختن به آن و تحقق آن مستلزم گذر زمان و برنامه های اجرایی برای شناسایی دقیق میباشد. بر این اساس مقرر شده تا در هر سال یک رکن اصلی از ابعاد تعالی در جشنواره مورد بررسی قرار گیرد. در سال ۹۵ موضوع پاسخگویی اجتماعی به عنوان رکن و محور اصلی انتخاب شد و در نخستین جلسه دبیرخانه در سال ۹۶، محور جشنواره در سال جدید تعیین و معرفی خواهد شد. 

دکتر یزدانی از تکمیل مجموعه ارکان تعالی دانشگاه در سال های آینده و پس از بررسی آنها در قالب جشنواره تعالی خبر داد.

وی نیاز سنجی در زمینه ارائه خدمات به جامعه و برطرف کردن این نیازها را مهمترین هدف پاسخگویی اجتماعی در دانشگاه دانست. دکتر یزدانی ادامه داد: در این راستا ملاک و مشخصه هایی برای ارزیابی استخراج شد تا بر اساس آن عملکرد واحدهای تابعه بررسی شود. 

دکتر شهرام یزدانی با ارائه توضیحاتی روند بررسی طرح های ارسالی به دبیرخانه جشنواره را بیان کرد. وی اظهار داشت: چارچوبی برای ارسال فرآیندها و همچنین چارچوبی برای ارزیابی این فرایندها تدوین شد. پس از تدوین این چارچوب ها و الگوی امتیاز دهی، فراخوانی برای اقدامات و عملکردها به کلیه حوزه ها ارسال شد. در طی این مرحله، ۴۲۲ فرآیند و خدمت در راستای پاسخگویی اجتماعی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. 

وی ادامه داد: ارزیابی اولیه فرآیندها توسط حداقل ۲ داور مستقل انجام شد و فرآیندهای با امتیازات بیشتر توسط کمیته داوری مورد ارزیابی نهایی قرار گرفت. و طرح های حائز شرایط و دارای بیشترین امتیاز برگزیده شدند.

دبیر هیأت داوران با اشاره به امتیازات کسب شده توسط فرآیندهای برتر گفت: برای دستیابی به رضایت بخشی حداکثری در اجرای طرح ها باید تلاش های صورت گرفته را تداوم بخشید و لازمه آن درک صحیح از نیازها و تحقق آن ها می باشد که گسترش این موضوع در اولویت های کاری دبیرخانه در جشنواره تعالی ۹۶ قرار گرفته است.

در پایان این مراسم نیز با حضور نماینده هیأت داوران و دکتر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، طرح های برتر معرفی و از برگزیدگان تقدیر شد.

طرح های برگزیده جشنواره تعالی ۱۳۹۵ به شرح زیر می باشد:

- تدوین استقرار و جایریزی تشکیلات خرد و تفصیلی دانشگاه/ مدیریت توسعه و تحول سازمان

- پیمایش ملی سلامت دهان و دندان کودکان ۶ و ۱۲ سال/ پژوهشکده علوم دندانپزشکی

- اسکان صددرصدی دانشجویان متقاضی خوابگاه/ مدیریت امور دانشجویی معاونت فرهنگی دانشجویی

- راه اندازی نظام جامع مدیریت کمیته های بیمارستانی/ مرکز آموزشی پزشکی و درمانی آیت الله طالقانی

- طراحی و استقرار سامانه مدیریت امور رفاهی/ مدیریت امور رفاهی

- اعتبار بخشی موسسات آموزشی/ کمیته اعتبار بخشی موسسات آموزشی

- اجرای الگوی تغذیه سالم دانشجویان/ اداره تغذیه معاونت فرهنگی دانشجویی

- آموزش مجازی زوجین پیش از ازدواج/ مرکز بهداشت شمال تهران

- طرح ملی توسعه و انتقال فناوری روش های نوین آنالیز گروه های مختلف آلاینده ها در مواد غذایی و روش های نوین شناسایی تقلبات در مواد غذایی/ مرکز تحقیقات سلامت غذا

- ارائه بسته چند منظوره آموزشی، تحقیقاتی و ارزیابی HSE در پروژه های عمرانی و صنعتی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران/ گروه ایمنی صنعتی دانشکده سلامت، ایمنی و محیط زیست

- مکمل یدرسانی به مادران پیش از بارداری و حین بارداری/ پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم

- خود مراقبتی/ شبکه بهداشت و درمان شمیرانات

- پیگیری بیماران مبتلا به اختلالات روانی پس از ترخیص/ مرکز روان بیمارستان امام حسین(ع)

 

  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 44838
کلید واژه
تنظیمات قالب