×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/04/22 - 10:45
  • بازدید : 248
  • تعداد بازدید : 19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه اعلام كرد

راهنماهاي باليني در كشور

وزير بهداشت گفتند امروز به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ راهنماهای بالینی در کشور می‌باشد

دکتر هاشمی وزیر بهداشت :در راستای اعلام راهنماهای بالینی گفت:درمان و آموزش پزشکی، ما هم‌چنان در خصوص زیرساخت استقرار راهنمای بالینی کمبودهای فراوانی داریم. این کمبودها به مشکل در زیرساخت‌های اطلاعاتی، نیروی انسانی آموزش‌دیده، فرهنگ‌سازی مناسب، نبود نظام ارجاع و نداشتن محصولات باکیفیت قابل قبول برای همه موارد مهم و بیماری‌های اساسی در نظام سلامت مرتبط است.
دکتر هاشمی افزود: به هر حال با توجه به تکالیف قانونی در این زمینه و اهمیت راهنمای بالینی در اسناد بالادستی از جمله در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و در برنامه‌های ۵ ساله قبلی و نیز نقشه تحول نظام سلامت، وزارت بهداشت موضوع راهنماهای بالینی را در دستور کار قرار دارد و در این زمینه اقدامات زیادی را به انجام رسانیده است . از جمله این اقدامات آماده‌سازی حدود ۲۰۰ محصول دانشی شامل راهکارها، پروتکل‌ها، استانداردها و سیاست‌های بالینی است که در قالب‌های مختلف توسط اساتید مرتبط رشته‌های بالینی تدوین و یا بومی‌سازی شده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: امروز به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ راهنماهای بالینی در کشور می‌باشد که وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت پس از اجرای موفق طرح تحول سلامت و در راستای تحکیم و تداوم آن با تایید شورای راهبردی راهنماهای بالینی تصمیم به ابلاغ راهنماهای بالینی موجود در کشور گرفته است.

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي

 

  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 49421
کلید واژه
تنظیمات قالب