×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/07/28 - 09:51
  • بازدید : 185
  • تعداد بازدید : 21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
اولین کنگره سیستم‌ها، فناوری و مدیریت پزشکی مراقبت‌های ویژه برگزار شد

دکتر ولایتی: پزشکان قدیم ایران زمین از داروی بیهوشی استفاده می کردند

علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری صبح امروز در مراسم اولین کنگره سیستم‌ها، فناوری و مدیریت پزشکی مراقبت‌های ویژه که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد

علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری صبح امروز در مراسم اولین کنگره سیستم‌ها، فناوری و مدیریت پزشکی مراقبت‌های ویژه که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: سالیان گذشته در بیمارستان مسیح دانشوری یک کار تعریف شده  بین متخصصان هوشبری و ریه انجام شده است که این اقدام کمک بزرگی به بحث مراقبت‌های ویژه کرده است.
وی ادامه داد: افزایش سن، صنعتی شدن جهان، پیشرفت پزشکی، مقایسه کشورهای پیشرفته با ایران و بالا رفتن توقع سبب شده است تا پزشک بیشترین تلاش خود را هنگام مراجعه بیماران داشته باشد.
ولایتی اضافه کرد: حوزه مراقبت‌های ویژه اقتضا می‌کند تا متخصص بیهوشی از هر بخشی اطلاعات کافی داشته باشد و معتقدم که بخش مراقبت‌های ویژه مقدمه‌ای است تا پزشکان بفهمند،همه اعضای انسان ارتباط مستقیمی باهم دارند و اگر فردی با مشکل قلبی روبرو شود، این بیماری می‌تواند دیگر اعضا را تحت تأثیر قرار دهد..
بیهوشی پایه کار مراقبت‌های ویژه است
دکتر ولایتی اظهار کرد: پایه کار مراقبت‌های ویژه، بیهوشی است و این رشته در تاریخ اسطوره‌ای و اسلامی ما جایگاه ویژه‌ای دارد.دکتر ولایتی اضافه کرد: عطار شاعر نامدار ایرانی که حکیم بود، نبض بیماران را اندازه می‌گرفت و داروی مناسب را تجویز می‌کرد.
وی گفت: رازی با بیهوشی بیماران را جراحی می‌کرد و سپس بخیه می‌زد و به این روش عمل‌های جراحی را انجام می‌داد.
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: علم پزشکی در تمدن اصیل ایران و اسلام وجود داشته است و دانشگاه جندی شاپور به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه در رشته پزشکی فعالیت می‌کرد.
دکتر ولایتی یادآوری کرد: در دانشگاه جندی شاپور به سه زبان انگلیسی، پهلوی و سانتکریت تدریس انجام می‌شده است و ۱۴ هزار متون پزشکی در تمدن ایرانی و اسلامی وجود دارد.

  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 72310
کلید واژه
تنظیمات قالب