×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1395/10/09 - 10:42
  • بازدید : 247
  • تعداد بازدید : 13
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
روابط عمومی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری اعلام کرد:

حضور پررنگ این مرکز در جشنواره ارتقاء هتلینگ بیمارستانی و پروژه های طرح تحول سلامت

جشنواره ارتقاء هتلینگ بیمارستانی و پروژه های طرح تحول سلامت با هدف بررسی و معرفی تلاش های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه اجرای این طرح بزرگ در حوزه درمان، یکشنبه ۵ دی در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار گردید.

جشنواره ارتقاء هتلینگ بیمارستانی و پروژه های طرح تحول سلامت با هدف بررسی و معرفی تلاش های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه اجرای این طرح بزرگ در حوزه درمان، یکشنبه ۵ دی در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در این جشنواره که با حضور دکتر آقاجانی (معاون درمان وزارت بهداشت)، دکتر پیوندی (رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی) و دکتر رحمانی (معاون درمانی دانشگاه) برگزار گردید، دستاوردهای مراکز درمانی در حوزه ارتقاء هتلینگ و پروژه های طرح تحول سلامت بررسی و معرفی شد.
دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در جشنواره ارتقاء هتلینگ و پروژه های نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تمامی مجموعه دانشگاه که درعرصه هتلینگ، نوسازی و ارتقای کیفیت خدمات بیمارستان ها در طی چند سال اخیر تلاش مضاعفی را عهده دار شدند تقدیر کرد.
دکترمحمد آقاجانی اظهار داشت: در بیمارستان داری امروز دنیا دیگر صرفا پرداختن به بحث خدمات پزشکی درعرصه رقابت به تنهایی کارساز نیست یعنی هر بیمارستانی که می خواهد درعرصه ارائه خدمات رقابت موثری داشته باشد و برنده این رقابت باشد باید علاوه برخدمات و کیفیت مراقبت های پزشکی حتما باید خدمات اقامتی و هتلینگ را بطور جدی در دستور کار خود قرار دهد.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: توجه ویژه به استانداردهای خدمات اقامتی در بیمارستان های دولتی ما دیر شروع شده و بیمارستان های خصوصی ما سالهای بسیاری بود که این را حس کرده بودند که برای رقابت باید در این زمینه هزینه بیشتری کنند وبیشتر کرامت وحرمت مردم را حفظ کنند.
در ادامه دکتر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در این جشنواره اختصاص منابع به مقوله درمان و بهداشت را سرمایه گذاری انسانی برشمرد و با اشاره به اهمیت طرح تحول و ضرورت بازخوانی و معرفی دستاوردهای آن مطابق اصول ۳و ۲۹ و ۴۳ قانون اساسی اظهار داشت: ارائه نیازهای اساسی و درمانی مردم از جمله حقوق همگانی است که دولت موظف است از محل درآمدهای عمومی، تعمیم بیمه، و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم این خدمات را برای یکایک افراد کشور تامین کند.
رییس دانشگاه ساماندهی خدمات بیمارستانی را با توجه به اصول اولیه انسانی و اصول قانون اساسی و همچنین تاکیدات رهبر معظم انقلاب امری مهم و حیاتی دانست و گفت: تامین خدمات درمانی مطلوب و اطمینان بخش در مواقع بروز بیماری جزء حقوق همگانی و نیازهای اساسی مردم است و اهتمام به خدمات سلامت نشانه اهتمام به کرامت و حقوق انسانی است چرا که  حفظ جان انسانها در مواقع بیماری  در بالاترین اولویت  قرار دارد.
دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه درجشنواره ارتقا هتلینگ و پروژه های طرح تحول نظام سلامت ،گزارش مبسوطی از پیشرفت پروژه های ارتقاء هتلینگ و طرح تحول نظام سلامت را در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ارائه داد.
وی ارتقا پروژه هتلینگ را یکی از کاربردی ترین  محورهای طرح تحول نظام سلامت ذکر کرد و گفت: در قالب اجرای طرح ارتقا هتلینگ و بهبود فضاهای درمانی، برخی از بیمارستانها با اجرای بهینه این پروژه تخت ها را مطابق با استاندارهای لازم افزایش و یا خدمات لازم را ارتقا دادند.
وی افزود: طی پروژه های پنج گانه اعلام شده از سوی وزارت بهداشت بخش های کلینیک های ویژه، تخت های ویژه(nicu، picu، ccu، icu)، بلوک زایمان، بخش شیمی درمانی و اورژانس در قالب ارتقاء پروژه هتلینگ مطرح و اجرایی شد.
دکتر رحمانی محورهای اصلی اجرای طرح تحول نظام سلامت را؛ کاهش میزان پرداختی بیماران بستری، برنامه ترویج زایمان طبیعی، ارتقاء هتلینگ، ارتقاء، کیفیت ویزیت، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، برنامه حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان و حافظت مالی از از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند و همچنین راه اندازی اورژانس هوایی ذکر کرد.
معاون درمان دانشگاه در همین راستا به پاره ای از اقدامات انجام شده به منظور ارتقای هتلینگ بیمارستانها اشاره کرد و گفت: اقدامات کلی انجام شده در راستای ارتقای هتلینگ بیمارستانهاعبارتند از: رنگ آمیزی دیوارها و سقف اتاقها و راهروها، تعمیر یا تعویض درب اتاقها، بازسازی سرویس های بهداشتی، تعمیر با تعویض تخت بررسی، میز بیمار، لاکر، برانکارد و ویلچرها، تعمیر یا تعویض پرده اتاق بیماران، تعمیر یا تعویض کفپوش اتاق بیماران و راهروها، تعمیر یا تعویض وسایل سرمایش، گرمایش محیطی اتاق بیماران، اصلاح سیستم روشنایی و چراغها و اقدامات اصلاحی و بهسازی بخشهای پشتیبانی بیمارستانها.
در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه دستاوردها و اقدامات مراکز درمانی در حوزه ارتقاء هتلینگ برپا می شود و ضمن مرور بر دستاوردهای سه سال گذشته، از بیمارستان های برتر تقدیر گردید.
شایان ذکر است بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با برپایی غرفه در این جشنواره با ارائه پمفلت ، استند و غیره به معرفی دستارودهای این بیمارستان در زمینه هتلینگ پرداخت و همچین این بیمارستان رتبه سوم در ارتقاء هتلینگ در بین بیمارستان های شهید بهشتی را به خود اخصاص داد که مورد تقدیر قرار گرفته.

  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 42088
کلید واژه
تنظیمات قالب