×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/10/15 - 11:58
  • بازدید : 201
  • تعداد بازدید : 15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
برگزاری بیستمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی

جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی در سالن همایش های امام خمینی برگزار شد.

جشنواره پژوهشی ابوریحان به همت معاونت تحقیقات و فناوری، با هدف معرفی برگزیدگان عرصه علم، پژوهش، فناوری، و نوآوری و فراهم سازی بستر لازم و گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی در دی ماه سال جاری در سالن همایش های امام خمینی (ره) دانشگاه برگزار و از سوی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به پژوهشگران منتخب جوایز نفیسی اهدا شد.

 

در این جشنواره دکتر زرقی معاونت تحقیقاتی و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص پیشرفت های حاصل شده در دانشگاه گزارشاتی ارایه دادند که به نقل از خبرگزاری ایرنا بدین شرح است:

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این آئین در سخنانی با تاکید براینکه تحقیقاتی اثر گذار است که از کیفیت کافی برخوردار باشد، گفت: امروز جهت گیری پژوهش دانشگاه به سمتی در حال حرکت است که بتواند مشکلی از مرم و نظام سلامت مرتفع کند.

دکتر افشین زرقی با اشاره به این که در سایه پژوهش‌های اثرگذار دانشگاه‌های نسل سوم متولد می شوند، خاطرنشان کرد: تولید علم، اختصاص بودجه و زیرساخت‌های پژوهشی و نیروی انسانی در افزایش کیفیت تولیدات علمی اثرگذار هستند.

دکتر زرقی با بیان این که شیب تولیدات علمی رو به افزایش است به افزایش میزان تولیدات علمی، مقالات منتشر شده درپایگاه‌های معتبر علمی، شاخص ارجاعات و همکاری‌های بین المللی اشاره کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ارتقای کیفی و نگاه به تولیدات علمی مترقی را یکی از اصلی ترین سیاست های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: افزایش استنادات و شیب تند ارجاعات به مقالات دانشگاه نشان از کیفیت بالای فعالیت های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی است و استناد به ۱۰ درصد مقالات دانشگاه رشد نیست، پرش است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین به ارتقا دانشگاه در نظام رتبه بندی کیفی لایدن اشاره کرد و گفت: امسال دانشگاه در این نظام نیز با کسب رتبه ۵۲۷ بالاترین رتبه تاریخ دانشگاه را از آن خود کرد.

وی به ترسیم و طراحی کوریکولوم آموزش پژوهشی در دانشگاه اشاره کرد و اظهار کرد: در سالی که گذشت سه بیمارستان اختر، لبافی نژاد و مهدیه به تیم واحد تحقیقات و توسعه علوم بالینی پیوستند.

دکتر زرقی با تاکید بر این که دانشگاه در حوزه پژوهش‌های دانشجویی نیز پیشرو است، اظهار کرد: معتقدیم دانشگاه به دانشجویان تعلق دارد و به هر میزان در حوزه ارتقا دانشجویی هزینه شود، سرمایه‌گذاری انجام شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش دیگری به مواردی نظیر تدوین نقشه تمایز پژوهشی دانشگاه و ماموریت مداری اشاره کرد وگفت: دانشگاه با کمک این نقشه تمایز قله‌ها را شناسایی و بر اساس آن حرکت می‌کند.

دکتر زرقی  از رونمایی محصولات پژوهش محور با پیوست‌های علمی در دانشگاه خبر داد و به رونمایی از استخوان مصنوعی و داروی کشنده سلول‌های سرطان مغز اشاره کرد و یادآور شد: فناوری در امتداد علم است، همانطور که این محصولات فناورانه به پشتوانه ده‌ها مقاله رونمایی شدند.

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 87247
کلید واژه

تصویر

تنظیمات قالب