×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/08/14 - 13:00
  • بازدید : 469
  • تعداد بازدید : 17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برگزای کارگاه تفکر خلاق توسط پژوهشگر مرکز تحقیقات بیماریهای نای

تدریس کارگاه افزایش ظرفیت ذهنی در پژوهشکده سل و بیماریهای ریوی

کارگاه آموزشی تفکر خلاق و افزایش ظرفیت های ذهنی به منظور ایجاد خلاقیت سازمانی و اشاعه تفکر سازنده ی نوآور در پژوهشکده سل و بیماریهای ریوی برگزار گردید.

در شروع کارگاه دکتر فریبا قربانی پژوهشگر مرکز تحقیقات بیماری های نای با ارزیابی شرکت کنندگان، وارد بحث خلاقیت با تمرکز بر تعدد ایده های نو شد. ایشان با اشاره به این مطلب که خلاقیت نوعی تفکر است اما به شکل افقی و واگرا که زاینده ی ارزش های جدید است, به درایه ی تکنیک هایی جهت پرورش خلاقیت پرداخت. در این جلسه تکنیک های تصادفی, اسکمپر، ذهن انگیزی،  شکوفه ی نیلوفر، 6 کلاه تفکر و جا به جا کردن فعل به صورت فعالانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. حاضرین که از تمامی بخش های درمانی و اداری مرکز بودند به صورت مشارکتی در کارگاه فعالیت داشتند و با ارایه ی نمونه های واقعی از مشکلات مراکز درمانی با تکنیک های مختلف به ایده پردازی پرداختند. در ادامه ی بحث درخصوص موانع خلاقیت از قبیل تله ی فکر قالبی، پیروی از قواعد سنتی کار، گریز از موقعیت مبهم، تفکر منفی، تمایل به کار فردی، نداشتن صبر و حوصله و ... مثالهایی آورده شد و توصیه هایی برای افزایش خلاقیت در مجموعه از قبیل شناخت کافی از وضعیت نیمکره ی غالب و ارتقای آن، از بین بردن موانع و تمرین خلاقیت مطرح گردید.

در ادامه برنامه دکتر قربانی مدل های مطرح شده برای عملکرد مغز شامل مدل نیمکره ای –چهارربعی و شبکه ای را توضیح دادند و راهکارهایی برای ارتقای ظرفیت ذهنی پیشنهاد دادند. در پایان با اشاره به این نکته که خلاقیت در هر فردی محصول 3 عنصر تفکر خلاق –مشوق های درونی و بیرونی و منابع (دانش- مهارت دسترسی به اطلاعات مرتبط) است.

  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 53859
کلید واژه
تنظیمات قالب