×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1399/01/30 - 08:54
  • بازدید : 162
  • تعداد بازدید : 18
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
واحد مشاوره تلفنی بیماران کووید 19

بیمارستان مسیح دانشوری

پاسخگویی سوالات بر اساس پروتکلهای اعلام شده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که هم جهت با پروتکل های سازمان بهداشت جهانی بود، توسط خانمها مرادیان، دوزنده و کریم زاده صورت گرفت .

بدنبال شیوع بیماری کووید 19 در اوایل اسفند ماه جاری  و اعلام نام  بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان مرکز اصلی پذیرش این بیماران ، دفتر پرستاری بیمارستان مسیح دانشوری با توجه به وجود مشکلاتی چون اطلاعات اندک مردم در مورد علائم بیماری و سردرگمی در خصوص  نحوه مراجعه به مراکز درمانی و سوالات بسیار در خصوص نحوه مراقبت از بیماران مبتلا در منزل و قرنطینه خانگی  و غیره ، تصمیم به راه اندازی واحد مشاوره تلفنی بیماران کووید 19 گرفت و با همکاری مرکز  تحقیقات بیماریهای  نای و روابط عمومی این تصمیم محقق شده و شماره های 27122254، 27122637 و 09376491101 برای پاسخگویی به سوالات مردم راه اندازی و اعلام شد .

پاسخگویی سوالات  بر اساس  پروتکلهای اعلام شده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که هم جهت با پروتکل های سازمان بهداشت جهانی بود،  توسط خانمها  مرادیان،  دوزنده و کریم زاده صورت گرفت . در نیمه اول اسفند بیشترین تماسها در راستای تعیین  لزوم مراجعه  به مراکز درمانی بر اساس شدت علائم بیمار و مراقبت از بیماران مشکوک به کووید 19 در منزل و کنترل حال عمومی بیماران در قرنطینه خانگی بود ، تا بار مراجعات بیماران با علائم خفیف و متوسط به اورژانس کاهش یابد. لازم به ذکر است در این راستا  بیش از 400 مشاوره تلفنی صورت گرفت وکلیه  اطلاعات بیماران ثبت شد . سوالات بیشمار بیماران کووید 19 بعد از ترخیص،  دفتر آموزش پرستاری را برآن داشت که پیگیری وضعیت بیماران مرخص شده و  آموزش بعد از ترخیص  بیماران کووید 19 را در دستور کار خود قرار دهد . این پیگیری های و آموزش ها  شامل چگونگی مصرف داروها ، رعایت قرنطینه خانگی و بعد از قرنطینه بیمار ، و رعایت بهداشت فردی  و تغذیه بیمار بعد از ترخیص ، آموزشهای اولیه کنترل استرس و اضطراب و ارجاع بیماران در صورت لزوم به همکاران واحد روانشناسی و اطلاعات دارویی و.... بود   

قابل ذکر است رضایتمندی بیماران ترخیص شده از خدمات بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در حد مطلوب بوده و از پیگیری های تلفنی بعد از ترخیص ،ابراز رضایت داشتند . از انجا که با همت همکاران واحد روابط عمومی مطالب ارائه شده واحد های مختلف در سایت بیمارستان بارگذاری شده بود ، تاکید به بازدید از سایت بیمارستان نیز به بیماران توصیه  گردید.

در پایان ضمن قدردانی از همکاران واحدهای مرکز تحقیقات بیماریهای نای ،  امور اداری ، روابط عمومی ، کامپیوتر،  مرکز تلفن ، تاسیسات ... که دفتر پرستاری را در این امر یاری نمودند به پاس همکاری این عزیزان خاطره ایی را از بین  900  تماس تلفنی های صورت گرفته انتخاب و به پیوست این گزارش خدمت همکاران بیمارستان مسیح تقدیم میکنیم باشد که غبار خستگی را از روحتان بزداید .

در ساعتهای پایانی یکی از شب های  فروردین  1399 و در نم نم باران بهاری خط تلفن مربوط به بیماران کرونایی به صدا درآمد بعد از سوالات اولیه درمورد کرونا فرد تماس گیرنده خود را  اقایی42  ساله ودارای دو فرزند معرفی کرد. همسر ایشان که به تازگی  زایمان  کرده بودند بعلت کرونا در ICU بیمارستان امام خمینی اینتوبه و پزشکان آن بیمارستان وضعیت بیمار را وخیم گزارش کرده بودند . گریه های این پدر و استیصال ناشی از شرایط او ،  ما را برآن داشت که بعد از مشاوره های لازم ، وی را به واحد دارویی جهت کمک به تهیه دارو تجویز شده و مشاوره روانشناسی ارجاع دهیم .

بعد از گذشت چند هفته تماس مجدد همراه بیمار ،شادی را به گروه ما برگرداند .نتیجه تلاش واحد مشاوره تلفنی و واحد روانشناسی و همکاران اطلاعات دارویی ، گریه های از سر شوق این پدر بود که بیمارش بهبود یافته ، از بخش ویژه به بخش عادی منتقل شده است . این پدر بیان کرد سالهای بعد به فرزندم خواهم گفت که حضور مادرش را مدیون زحمات کادر درمان بیمارستان مسیح دانشوری  است

در پایان این تماس ما نیز از طرف همه همکاران برای " نلین " کوچک که نامش به معنی رنگین کمان است روزهایی روشن ، بدون کرونا و سرشار از امید آرزو کردیم  .

به امید آنروز

واحد مشاوره تلفنی بیماران کووید 19

  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 90913
کلید واژه

تصویر

تنظیمات قالب