×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1395/08/02 - 08:10
  • بازدید : 481
  • تعداد بازدید : 16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری برگزار کرد

به تصویر کشیدن شکوه بخشندگی و گذشت خانواده دهنده عضو پیوندی

روبرويي دو خانواده دهنده و گيرنده عضو پيوندي در بيمارستان دكتر مسيح دانشوري با حضور دكتر فرحناز صادق بيگي - رئيس واحد فراهم آوري اعضاء پيوندي

"چشم‌هاي خيس اشك، چهره‌های به ظاهر غمگین اما در باطن خوشحال از این همه گذشت و فداکاری " اين تصويري است پاك و زلال در زمان روبرو شدن دو خانواده دهنده عضو و گیرنده عضو پیوندی در سالن کاخ مظفری بيمارستان دكتر مسيح دانشوري که 2 آبان ماه به وقوع پیوست.
به گزارش روابط عمومی مرکز و بنا بر اعلام "دکتر فرحناز صادق بیگی" رئیس واحد فراهم‌آوري اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اين مراسم که به درخواست هر دو خانواده انجام پذیرفت در هیچ کجای دنیا مرسوم نمی باشد که گیرنده عضو و اهدا کننده ارگان با هم روبرو شوند.
دکتر صادق بیگی اظهار داشت: این خانواده ها به طور کاملاً تصادفی با هم آشنا شده اند و بنا بر درخواستی که از این واحد داشتند ملاقاتی اتخاذ شد تا به طور رسمی یکدیگر را ملاقات نمایند.
رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی تصریح کرد: در حال حاضر 26 هزار نفر در لیست انتظار پیوند هستند كه متاسفانه روزانه 10 نفر در لیست انتظار پیوند به علت کمبود و یا فقدان عضو پیوندی فوت می کنند ، لذا با توجه به ايثار و بخشندگي هموطنان عزیز كشورمان در اين امر مقدس، اگر فرهنگ اهدای عضو در جامعه ترویج داده شود انشاءالله به جایی خواهيم رسيد که بتوانيم از مرگ اين عزیزان در لیست انتظار پيوند جلوگیری نماییم.
صادق بیگی افزود: سالانه حدود 4 هزار تا 8 هزار  نفر دچار مرگ مغزی می شوند که از این تعداد تقريبا نيمي از آنها يعني حدود 2 هزار تا 4 هزار نفر قابليت اهداي عضو را دارند،  اما از اين تعداد فقط حدود 800-700 نفر رضایت به اهدای عضو می دهند.
این عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه اظهار داشت: هر نفر به طور بالقوه می تواند جان 8 نفر را از مرگ نجات بدهد. انشاالله با ترویج درست فرهنگ اهدای عضو شاهد تولد دوباره عزیزانی باشیم که از مرگ عزیز دیگری جان می گیرند.
گفتنی است در این حاشیه مراسم هر دو خانواده با یکدیگر از نزدیک آشنا شدند که حس و حال آنها غیر قابل توصیف می باشد.

واحد روابط عمومي بيمارستان دكتر مسيح دانشوري

  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 37864
کلید واژه
تنظیمات قالب