×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/08/02 - 09:54
  • بازدید : 325
  • تعداد بازدید : 25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
پژوهشگران باید به سمت فن آوری های نوین پژوهشی حرکت کنند.

بخشی از صحبت های خانم دکتر بنی اسدی در کارگاه تکنیک های پیشرفته تحقیق

دکتر شادی بنی اسدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ( مرکز تحقیقات بیماری های نای ) در کارگاه تکنیک های پیشرفته تحقیق به لزوم استفاده از فن آوری های تحت وب که امکان حضور در شبکه های محققین را فراهم می آورد، اشاره کردند.

دکتر شادی بنی اسدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ( مرکز تحقیقات بیماری های نای ) در کارگاه تکنیک های پیشرفته تحقیق به لزوم استفاده از فن آوری های تحت وب که امکان حضور در شبکه های محققین را فراهم می آورد، اشاره کردند.

دکتر بنی اسدی صحبت خود را با تمرکز بر روی واژه ی Re-Searchآغاز کردند و خاطرنشان شدند Researchبه معنی جستجوی سیستماتیک جهت تولید یا کشف دانش می باشد. در این میان چرخه ی تحقیق یا Research life Cycleاز جستجو و ایده پروری شروع شده و با طراحی متد و جمع آوری داده ها ، ذخیره و آنالیز اطلاعات و تفسیر یافته ها ادامه می یابد، در پایان نیز با ارایه گزارش و نتایج خاتمه می یابد. این نتایج می تواند وارد پروژه ای دیگر شده یا تبدیل به فن آوری گردد.

دکتر بنی اسدی انجام فعالیت های تحقیقاتی مشترک در سال 1990 با استفاده از ایمیل و ظهور شبکه های اجتماعی گسترده در سالهای اخیر را پیشرفت در زمینه ی فعالیت های بین رشته ای و مشارکت با محققین سراسر دنیا دانست و تأکید کردند پژوهشگران از فن آوری نوین و تحت وب استفاده کنند. همچنین دکتر بنی اسدی به نرم افزار های متعدد مدیریت منابع و سازمان دهی اطلاعات که هر کدام ویژگی های خاصی دارند و امکانات مورد نظر محقق را ممکن است پشتیبانی کنند، اشاره کردند که لازم است هر موسسه ای یک یا چند نرم افزار را بین محققین خود رواج دهد تا شبکه ی همکاری  بهتری با استفاده از این نرم افزارها شکل بگیرد. در خصوص نگارش مقالات نیز دکتر بنی اسدی استفاده از نرم افزارهایی مانند لاتکس را پیشنهاد دادند که بسیاری از محدودیت های کار با نرم افزار wordرا پوشش می دهد.

دکتر بنی اسدی در پایان سایت Author AIDرا معرفی کردند که مجموعه ای کامل از منابع و امکانات آموزشی تحقیق می باشد و در حال حاضر بالغ بر بیست هزار عضو از 75 کشور دنیا دارد. این مجموعه تحت عنوان Best Paractice، مقالات متعدد و سخنرانی های آموزشی زیادی دارد که در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد و دوره های آموزشی آن سالانه دو بار برگزار می گردد.

دکتر بنی اسدی در ادامه قابلیت  Manuscript Checkerموجود در این مجموعه را برای تجزیه و تحلیل خودکار مقالات علمی پیشنهاد دادند و استفاده از Author Aidرا به محققین توصیه کردند. در ادامه ی کارگاه دکتر قربانی و دکتر آشوری راد مباحث استفاده از نرم افزارهای سازمان دهی منابع و استفاده از نرم افزار لاتکس را به تفضیل توضیح دادند.

  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 84389
کلید واژه
تنظیمات قالب