×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/05/12 - 08:43
  • بازدید : 256
  • تعداد بازدید : 22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
پایش برنامه ثبت بیماری تنگی نای در مرکز تحقیقات بیماریهای نای

بازدید ریاست مرکز ثبت بیماریهای دانشگاه از مرکز تحقیقات نای

ارزیابی از سامانه ثبت بیماریهای تنگی نای با حضور آقای دکتر اعتماد مسئول محترم سامانه ثبت بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و آقای دکتر شادمهر ریاست مرکز تحقیقات بیماریهای نای

برنامه ثبت ملی بیماری ها و پیامدهای سلامت با هدف توسعه ظرفیت مطالعات ملی و منطقه ای انجام می گیرد. در مرکز تحقیقات بیماری های نای، در 25 سال گذشته اطلاعات تمام موارد تنگی نای که در بیمارستان دکتر مسیح دانشوی شناسایی شده اند، ثبت شده است که حاصل آن تولید بانک اطلاعاتی البرز با بیش از 3000 بیمار می باشد.

به منظور ارزیابی برنامه ثبت بیماری تنگی نای، جلسه ای با حضور دکتر کوروش اعمتماد مسئول محترم سامانه ثبت بیماریهای دانشگاه شهید بهشتی و سرکار خانم فلاح کارشناس سامانه ثبت بیماریهای دانشگاه و دکتر محمدبهگام شادمهر رئیس مرکز تحقیقات بیماری های و سایر اعضای مرکز برگزار شد. در این جلسه امکان دسترسی سامانه ثبت بیماری به سامانه های ثبت احوال، بیمه و HIS جهت تکمیل اطلاعات مربوط به فوت، داروها و بستری های بیماران مطرح شد. همچنین گزارش مختصری از فعالیت 25 ساله ثبت بیماری تنگی نای در ایران ارایه شد. در این جلسه دکتر شادمهر با تاکید بر محرمانه بودن اطلاعات بیماران گفتند در طرح ملی پیشگیری از تنگی نای مشخص گردید که حدود 19% از بیماران در معرض خطر تنگی نای یعنی افرادی که لوله گذاری داخل نای به مدت بیشتر از 24 ساعت داشته اند، دچار تنگی نای شده اند و کلید تشخیص تنگی نای اخذ شرح حال بالینی درست توسط پزشک می باشد.

دکتر اعتماد ضمن ارائه راهکارها و راهنمایی های لازم برای بهره مندی بیشتر از دنیا به برنامه ی ملی به درج گزینه کنترل کیفیت در سامانه ثبت بیماری تنگی نای اشاره کردند تا در صورت تمایل گروه های دیگر جهت پیوستن به این سامانه، تشخیص بیماری صحیح بوده و اطلاعات وارد شده کیفیت مناسبی داشته باشد.


  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 81331
کلید واژه
تنظیمات قالب