×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/06/19 - 10:56
  • بازدید : 238
  • تعداد بازدید : 18
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
برگزاري همايش كارگزاران نظام سلامت

اجراي 1200 پروژه حوزه سلامت در 4 سال گذشته

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش بزرگ کارگزاران نظام سلامت از تلاش های معاونین پیشین وزارتخانه تقدیر کرد.

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش بزرگ کارگزاران نظام سلامت از تلاش های معاونین پیشین وزارتخانه تقدیر کرد. دکتر آقاجانی معاون سابق وزیر بهداشت نیز در این مراسم دستاوردهای معاونت درمان در ۴ سال گذشته را ارائه کرد.
 دکتر هاشمی در این همایش با اشاره به نتایج رضایت بخش طرح تحول سلامت گفت: نتایج رضایتمندی کاملا مشهود است. رضایتمندی ۸۰ درصدی مردم در کنار گزارش های سازمان های نظارتی چون سازمان بازرسی، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران،  وزارت اطلاعات و نظر سنجی صدا و سیما گواه خدمت رسانی ارزنده شما عزیزان است.
وی گفت: به دلیل خدمات شبانه روزی و وجود انتظارات و توقعات که در بخش بهداشت و درمان وجود دارد حوزه سلامت یکی از مشکل ترین حوزه های اجرایی است.
وزیر بهداشت همچنین از خدمات معاون سابق درمان قدردانی کرد و اظهار داشت: دکتر آقاجانی در حوزه درمان کار ماندگاری انجام داد که یکی از آنها بیمه شدن حدود ۱۱ میلیون از افراد بی بضاعت بوده است.
دکتر سید حسن هاشمی اذعان داشت: کار دکتر آقاجانی سخت بود، البته که ایشان با شجاعت و جسارت تصمیمات بزرگی را گرفتند. بازنگری کتاب ارزش نسبی و به نوعی متعادل شدن تعرفه ها، ارزش نسبی قیمت هتلینگ و تعرفه تخت های بیمارستان تصمیماتی بود که بیش از دو دهه مسکوت مانده بود.
دکتر هاشمی افزود: سطح بندی، تدوین سند درمان،  اعتباربخشی، هتلینگ، مقیمی و توزیع پزشکان در سراسر کشور از برنامه های بسیار اثر گذار دیگر در حوزه معاونت درمان بود.
وی ختطر نشان ساخت: مردم به دلیل افزایش دسترسی بسیار خوشحال هستند این نشان می دهد دکتر آقاجانی و همکاران آنها کار بزرگی را انجام دادند.
دکتر محمد آقاجانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و معاون سابق درمان وزارت بهداشت نیز در این همایش به ابعاد گسترده خدمات نظام سلامت پرداخت. 
دکتر آقاجانی اشاره کرد: طی ۴ سال دولت یازدهم حوزه درمان کشور بیشتر با اجرای برنامه های تحول نظام سلامت شناخته شد اما واقع مطلب این است که در ۴ زمینه تلاش بسیاری صورت گرفت. اول تدوین و اجرای برنامه های ۷ گانه طرح تحول درمان که با اهداف، موضوعات و دستاوردهای بی بدیل آن آشنا هستید. و به دلیل زمان محدود به آن نمی پردازم. دوم پروژه های توسعه زیرساخت درمان، سوم مدیریت درمان بیماری ها و چهارم تحولات بنیادین و ساختاری در حوزه درمان در حوزه توسعه زیرساخت درمان که در قالب آن ۱۲۰۰ پروژه در سراسر کشور اجرا شد.
وی از ساخت و تجهیز  پلی کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی، بلوک های زایمان، بخش های اورژانس، مراکز سرطان، بخش های مراقبت ویژه بزرگسالان، اطفال و نوزادان، بخش های روانپزشکی، سوختگی و مسمومیت به عنوان بخشی از طرح های توسعه ای در ۴ سال گذشته یاد کرد.
دکتر آقاجانی همچنین نوسازی ناوگان تجهیزات پزشکی بیمارستان ها با  ۷۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی سرمایه ای و تجهیز ۱۲۶ بیمارستان جدید التاسیس را گام همی در خدمات درمانی توصیف کرد.
معاون سابق درمان وزارت بهداشت ارتقاء سطح مدیریت بیمارستانی را از برنامه های موفق این دوره دانست و یاد آور شد:  برنامه ملی مدیریت درمان سکته‌های قلبی و مغزی که با اجرای این برنامه در ۳۴ شهر کشور تاکنون ۲۲۰۰۰ نفر دچار سکته قلبی از درمان خدمات پیشرفته Primary PCI  و ۱۰۰۰ نفر مبتلا به سکته مغزی از درمان پیشرفته ترومبولیتیک بهره برده اند. با اجرای این برنامه، کشور ما در منطقه ،سرآمد شده و پوشش این خدمات از کشور ترکیه نیز پیشی گرفته است. مدیریت درمان ناباروری برای سه میلیون زوج نابارور در کشور با پوشش ۸۵% هزینه های درمان فراهم شد و ۱۷ مرکز جدید به ویژه در نقاط محروم تاسیس و ۲۴ مرکز موجود تجهیز شدند.
دکتر محمد آقاجانی روندهای تشخیص و درمان سرطان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: شبکه ملی تشخیص و درمان سرطان برای اولین بار در کشور در ۳ سطح ارائه خدمت طراحی شد و  ۱۳۱ مرکز سطح یک احداث شد و سطوح ۲ و ۳ آن با مشارکت بخش غیردولتی ایجاد خواهد شد.
توسعه خدمات دیالیز در کشور و بیماری های صعب العلاج مثل هموفیلی، تالاسمی، ام اس و ای بی بخش دیگری از گزارش دکتر آقاجانی در حوزه معاونت درمان بود.
وی با اشاره به۱۰ طرح بزرگ ساختاری گفت: این طرح ها که بستر ساز تحولات است در چارچوب و قوانین بر پایه آینده پژوهی و استانداردهای جهانی طرح ریزی شده که به دلیل محدودیت زمان به چند طرح اشاره می کنم. که از جمله آنها می توان به تدوین و اجرای نسل نوین اعتباربخشی ملی بیمارستان های کشور  اشاره کرده که به منظور ارتقا کیفیت خدمات که اعتباربخشی با ۲۴۸ استاندارد و ۹۰۳ سنجه در ۹۰۰ بیمارستان کشور طی ۲ سال اجرا شد و کارنامه ها و در جریان آن درجه های بیمارستانی ابلاغ گردید. 
وی ادامه داد: امروز مفتخریم که تمامی موسسات پزشکی دولتی و غیر دولتی شامل ۲۱هزار موسسه در ۳۵ نوع اطلاعات کامل و برخط آنها روی سامانه الکترونیکی قرار دارد و صدور همه پروانه های موسسات به روش الکترونیک انجام میشود و این به معنای استقرار اهداف و فرایند های دولت الکترونیک می باشد.
دکتر آقاجانی توسعه گردشگری را از برنامه های مهم معاونت درمان دانست و توضیح داد: بیمارستان های متقاضی پذیرش بیمار خارجی از لحاظ کیفیت مورد بررسی قرار گرفتند و ۲۰۰ بیمارستان موفق به دریافت گواهینامه گردشگری سلامت شدند.  
وی در ادامه ارائه برنامه های اجرا شده در معاونت درمان گفت: با کمک سازمان جهانی بهداشت دوره مدون ۶ ماهه آموزش مدیران بیمارستان‌ها طراحی شد و تا پایان این ماه آموزش نیمی از مدیران به پایان رسیده و نیمی دیگر در ۶ماهه دوم امسال تحت این آموزش قرار می گیرند. 
دکتر آقاجانی تدوین و ابلاغ۲۰۰ راهنمای بالینی با کمک دانشگاه ها را گام مهمی در کنترل هزینه های غیرضرور دانست و در ادامه اظهار داشت: به منظور تحقق یکی از بندهای اصلی برنامه ششم توسعه در حوزه سلامت، سطح بندی خدمات درمانی کشور با عنوان سند درمان ۱۴۰۴ در طی ۲ سال با کمک ۲۵۰ نفر از کارشناسان، استادان و دانشگاههای سراسر کشور تدوین شد و چند روز قبل ابلاغ گردید. با اجرای این سند و دسترسی آحاد مردم در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم به خدمات درمانی فراهم می‌شود. ۳۰۰هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود و فاصله بین استان های برخوردار و محروم ۳۰ درصد کاهش می یابد. با ابلاغ این سند مهمترین خواسته رئیس جمهور محترم از وزیر بهداشت در دولت یازدهم تحقق یافت.    
معاون سابق درمان وزیر بهداشت در پایان گفت: به نمایندگی از همه همکارانم در سراسر کشور از حمایت های رییس جمهور محبوبمان جناب آقای دکتر روحانی از حوزه سلامت راهبردی، درایت و پایمردی وزیر محترم استاد عزیزم جناب آقای دکتر هاشمی در اجرای طرح تحول سلامت سپاسگزاری می کنم. همچنین از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان، معاونین محترم وزیر بهداشت، مدیران و کارشناسان ستاد، روسای محترم دانشگاه ها و معاونین ایشان، روسا و مدیران بیمارستان ها، استادان، پزشکان، پرستاران و همه کارکنان شریف مراکز درمانی کشور تشکر می کنم و برای دوست و برادر عزیزم جناب آقای دکتر جان بابایی که این مسئولیت خطیر را پذیرفتند آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.
  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 51799
کلید واژه
تنظیمات قالب