×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/02/13 - 13:04
  • بازدید : 251
  • تعداد بازدید : 19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
توسط تیم بیمارستان دکتر مسیح دانشوری ورق خورد

آشنايي با کتاب "سبک زندگی سالم پس از پیوند اعضا"

کتاب سبک زندگی سالم پس از پیوند اعضاء در راستای بهبود کیفیت و عملکرد عضو پیوندی و به دنبال آن بهتر شدن شرایط کلی سلامت گیرنده پیوند و ارتقاء آگاهی پرستاران توسط بیمارستان دکتر مسیح دانشوری تالیف و منتشر شد.

کتاب سبک زندگی سالم پس از پیوند اعضاء در راستای بهبود کیفیت و عملکرد عضو پیوندی و به دنبال آن بهتر شدن شرایط کلی سلامت گیرنده پیوند و ارتقاء آگاهی پرستاران توسط بیمارستان دکتر مسیح دانشوری تالیف و منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی و به نقل از دکتر "علیرضا جهانگیری" فلوشیپ فوق تخصصی بیهوشی قلب  
و عضو  شورای پژوهشی مرکز تحقیقات بيماريهاي ناي 
بیمارستان دکتر مسیح دانشوری و یکی از مولفین این کتاب، امروزه پیوند عضو به عنوان درمان نهایی و قطعی نارسایی شدید برخی از ارگان های بدن در نظر گرفته شده و سالانه تعداد بسیار زیادی از بیماران تحت پیوند عضو قرار می گیرند. بیماران پیوند شده پس از دریافت عضو پیوندی به سرعت احساس بهبود شرایط جسمانی را پیدا کرده و به تدریج عملکرد مناسب تری را نیز به دست می آورند؛ اما ماهیت عضو پیوند شده و داروهایی که به دنبال پیوند تا آخر عمر برای بیمار تجویز می گردد، ایجاد تغییراتی در سبک زندگی این افراد ایجاب می نماید و از طرف دیگر عدم توجه به برخی موضوعات هر چند کوچک، می تواند عواقب ناگواری را در پی داشته باشد.
این فلوشیپ بیهوشی قلب بیان داشت: کتاب "سبک زندگی سالم پس از پیوند اعضاء" با نگاه ویژه به مشکلات بیماران پیوندی و عوارض ناشی از داروهای مصرفی و شرایط خاص آنها و رعایت نکات پس از پیوند اعضاء گام مهمی در راستای بهبود کیفیت و عملکرد عضو پیوندی و به دنبال آن بهتر شدن شرایط کلی سلامت گیرنده پیوند برداشته است.
وی در ادامه با بیان حائز اهمیت بودن سبک زندگی سالم پس از پیوند اعضاء و نیاز آموزشی گیرندگان عضو پیوندی در دوره پس از پیوند گفت: در این کتاب به مطالبی نظیر تغذیه و پیوند، داروهای پیوند، ورزش، عوارض گوارشی پس از پیوند، دیابت پس از پیوند، مراقبت های دهان و دندان، پدر و مادر شدن پس از پیوند، تمایلات جنسی و روابط بین فردی، سرطان پوست و سیتومگالوویروس پرداخته شده است.
شایان ذکر است، کتاب سبک زندگی سالم پس از پیوند اعضاء توسط دکتر علیرضا جهانگیری (فلوشیپ فوق تخصصی بیهوشی قلب)، فاطمه بهرام بیگی (کارشناس ارشد آموزش و ارتقاء سلامت) و سارا رضایی (کارشناس ارشد پرستاری مراقبت های ویژه) نوشته شده است.
علاقمندان به استفاده از این کتاب می توانند جهت دریافت کتاب به عنوان هدیه با شماره تلفن 27122537 یا شماره همراه 09193026151 تماس حاصل فرمایند.

روابط عمومي بيمارستان دكتر مسيح دانشوري

  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 46827
کلید واژه
تنظیمات قالب