×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/07/03 - 09:22
  • بازدید : 279
  • تعداد بازدید : 29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت و سازماندهی منابع در بیمارستان مسیح داشوری

دکتر فریبا قربانی پژوهشگر حوزه سلامت

کارگاه آموزشی مدیریت و سازمان دهی منابع در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنابر اعلام  دکتر فریبا قربانی پژوهشگر حوزه ی سلامت، به منظور ارتقای توان علمی پژوهشگران، کارگاه آموزشی مدیریت منابع و سازماندهی کتابخانه الکترونیک در پژوهشکده سل و بیماری های ریوی برگزار شد. مدرس کارگاه، دکتر فریبا قربانی از محققین مرکز تحقیقات بیماری های نای هدف از برگزاری کارگاه را معرفی نرم افزار های مختلف مدیریت منابع جهت آشنایی محققین اعلام کرد تا با مقایسه نرم افزارها، مناسب ترین نوع آن را جهت فعالیت های پژوهشی خود انتخاب نمایند.

دکتر قربانی عنوان کرد:هر یک از نرم افزارهای مدیریت و سازماندهی منابع ، ویژگی هایی دارند که محقق با شناخت آن می تواند از کاربردهای مورد نیاز بهره مند گردد.به عنوان مثال جهت ارزشیابی مراکز تحقیقاتی، استفاده از اندنوت (Endnote) توصیه می گردد زیرا کتابخانه تهیه شده قرار نیست به صورت آنلاین همسان سازی گردد.وی در ادامه گفت: اما در صورتیکه پژوهشگر بخواهد به صورت آنلاین به کتابخانه خود دسترسی داشته باشد و با هر تغییری که در کتابخانه ایجاد می کند همسان سازی در نسخه های دیگر نیز رویت گردد؛ نرم افزار مندلی انتخاب مناسبی است.

دکتر قربانی در خصوص ویژگی های مختلف نرم افزارهای مدیریت منابع گفت: هماهنگی با نرم افزارهای آفیس در نرم افزار های مختلف متفاوت است و هم چنین زمان به روز شدن آنها با فاصله های متفاوتی انجام می گیرد. دکتر قربانی اذعان کرد: برخی نرم افزارها مانند مندلی رایگان هستند و برخی مانند اندنوت باید خریداری گردند و نیز برخی نرم افزارها تحت وب نیز کارایی دارند و قابلیت سینک شدن با مدل تحت موبایل و آنلاین را دارا می باشند. همچنین می توان نرم افزارها از قبیل زوترو؛ رفویس، رفورک ، سیتاوی، اندنوت، مندلی و ... نام برد.

قربانی تصریح کرد: لازم به ذکر است نرم افزارهایی مانند مندلی قابلیت سازماندهی مطالعه متن و یادداشت گذاری و قابلیت استفاده از برچسب را دارند که برای پژوهشگران و دانشجویان بسیار کارایی دارد. شایان ذکر است در این کارگاه به صورت عملی نیز کار با نرم افزار اندنوت و مندلی توسط شرکت کنندگان انجام گرفت. دکتر قربانی در پایان کارگاه، از برگزاری کارگاه پیشرفته مندلی با رویکرد علم سنجی و ساخت گروههای پژوهشی چند نفره جهت به اشتراک گذاشتن مطالعات و مقالات  در آبان ماه  خبر دادند که اطلاعات تکمیلی در سایت مرکز تحقیقات بیماری های نای ارائه می گردد.

  • گروه خبری : اخبار سایت
  • کد خبر : 83035
کلید واژه
تنظیمات قالب